Verder bij Be You

IK LEER ANDERS

Informatiebijeenkomst Ik leer anders
from Agnes Oosterveen-Hess on Vimeo.

Leerachterstand

Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden,maar in beelden. Daarom wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie.

Bijles helpt niet

Bijles helpt niet of nauwelijks omdat er dan nog meer schoolwerk op ‘foute’ wijze wordt aangeboden. De training ‘ik leer anders’ vertaalt de lesstof naar jouw manier van denken. Deze informatie en praktijkverhalen van ouders en kinderen kunt u vinden op de website www.ikleeranders.nl.

Aanmelden

Mocht u enthousiast zijn geworden en uw kind (vrijblijvend) willen inschrijven dan kan dit via het contactformulier. Ik neem dan contact met u op voor verdere informatie en/of definitieve aanmelding.

 

COACHEE!-SPEL ®

Het COACHEE! -spel ® is een praktisch en veelzijdig kindercoach-tool met een veelheid aan diverse werkvormen om in te zetten.

Het spel kan worden gespeeld met kinderen, jongeren en volwassenen en geeft op een veilige en rustgevende manier veel informatie over de coachee, de situatie waarin de coachee zich bevindt en de hulpvraag of levensles die bij de coachee speelt.

Het spel bevat vragen en opdrachten rond de thema’s: gezin en familie, kwaliteiten en talenten, emotionele ontwikkeling, de hulpvraag, school en het oplossend vermogen.

In het intake-gesprek maak ik regelmatig gebruik van het COACHEE! -spel® om het kind beter te leren kennen en de hulpvraag duidelijk te krijgen. Kinderen vinden het een leuk en fijn hulpmiddel om tot bepaalde inzichten te komen.

 

KRACHTSTENENSPEL ®

krachtstenenspelHet Krachtstenenspel® is een spelwerkvorm voor kinderen en/of volwassenen.

Het Krachtstenenspel ®is een krachtig coachingstool waarbij spelenderwijs diverse thema’s worden uitgediept. Het is veelzijdig in te zetten en geeft inzicht in het weten, denken, doen en voelen van de speler. Het neemt de speler mee door de vier elementen. Vuur om de intuïtie aan te wakkeren, lucht voor het denkwerk, aarde om wensen handen en voeten te geven en water om te voelen wat het met je doet als alles bij elkaar komt.

Deze spelwerkvorm combineert de bijzondere werking van tien verschillende soorten edelstenen met concrete stappen en praktische oefeningen. De edelstenen geven een extra dimensie aan het spel. Door te spelen, ontstaat een verbinding tussen de persoonlijke intentie van de speler en de helende werking van de stenen. Waardoor een bijzondere bekrachtiging van het bewustzijn ontstaat. Alle edelsteensoorten die in het spel voorkomen zijn geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar en daarmee ook voor oudere kinderen en volwassenen.

Het is mogelijk om een impressie van het Krachtstenenspel ® te ervaren, neem hiervoor contact op.
Laat je meenemen op een magische reis naar je doelen en wensen!

 

LHBT

Het is bijna niet meer voor te stellen in deze tijd, maar homoseksualiteit en genderdysforie is nog een taboe.

Veel jongeren voelen zich eenzaam en onbegrepen omdat zij hier niet openlijk over kunnen praten en hun gevoelens kunnen delen.

Er is vaak sprake van pesten, uitsluiten, acceptatieproblemen binnen familie en het zelfmoordgedachten/-cijfers onder deze jongeren zijn schrikbarend hoog.

Graag wil ik daarin iets betekenen.

Vanuit ervaring m.b.t. homoseksualiteit en genderdysforie kun je bij mij terecht:

  • Voor het delen van jouw verhaal, dit kan al zo fijn zijn
  • Praktische tips (waar kan ik heen voor informatie of aanmelding trajecten)
  • Emoties (Coaching)
  • Ondersteuning voor ouders/verzorgers, broers en zussen
  • Bij voldoende aanmelding: jongerenavonden of ouderavonden om ervaringen met elkaar te delen

 

Toolkit Gezond Gamen

Gamen is een fijne vrijetijdsbesteding. Je kunt je erbij ontspannen en je hoeft even niet na te denken over alledaagse dingen, zoals school. Ook merk je misschien dat je er goed in bent en dat je daar trots op bent.

Misschien merk je echter ook dat je:

  • vaak langer aan het gamen bent dan je van plan was;
  • door het gamen vaak de tijd vergeet;
  • niet meer toekomt aan je huiswerk of andere activiteiten, zoals sporten;
  • steeds minder contact hebt met je vrienden;
  • boos wordt als je geroepen wordt voor het eten;
  • je je niet prettig voelt op momenten dat je niet kunt gamen;
  • gaat gamen, terwijl je er eigenlijk niet zo’n zin in hebt.

Gamen kan in dat geval ongezond zijn voor je ontwikkeling en je gevoel van welbevinden in je dagelijkse leven. Je kunt daarvoor gebruik maken van de Toolkit Gezond Gamen.

De Toolkit Gezond Gamen bestaat uit een aantal activiteiten en oefeningen die je in een periode van 6 weken doorloopt. Voor het uitvoeren ervan maak je een planning. Als je de hele Toolkit Gezond Gamen hebt doorlopen, kun je stappen herhalen om nog meer grip op het gamen te bereiken.
(Bron: Gamen en autisme (Herm Kisjes & Erno Mijland))

Autisme, AD(H)D of niet: deze Toolkit helpt je op weg naar een goede balans tussen gamen als vrijetijdsbesteding en andere activiteiten en verantwoordelijkheden. Als coach kan ik, samen met jou, de planning opzetten en doorspreken toegepast op jouw situatie en voorkeur maar binnen de opzet van de Toolkit Gezond Gamen.

Ik verwacht van jou dat je gemotiveerd bent en een verandering wilt inzetten en het programma afmaakt. Wat je van mij kunt verwachten is interesse in jou als persoon, in de games die jij speelt, ik ben enthousiast en wil jou graag helpen bij die verandering.